PODPORUJEME PÉČI O KRAJINU TRADIČNÍ ÚDRŽBOU LUK A PASTVIN

Luhačovské Zálesí

Na podzim roku 2014 zástupci Statutárního města Zlín společně s Univerzitou Tomáše Bati a Krajskou hospodářskou komorou Zlínského kraje iniciovali vznik pracovní skupiny, která si klade za cíl stanovit vizi města Zlína jako líhně kreativců a která má doporučovat dílčí kroky při jejím postupném naplňování.

 Dnes hojně frekventovaný pojem kreativních průmyslů ideálně vystihuje britská definice představující tento segment jako „průmyslová odvětví, jejichž základem je individuální lidská kreativita, dovednosti a talent a která mají potenciál vytvářet bohatství a pracovní místa zejména prostřednictvím využití duševního vlastnictví“.

Jmenovitě se jedná o obory jako je design, móda, výroba audiovizuálních děl, architektura, reklama a v neposlední řadě i svět digitálních služeb a zábavy. Aby se na Zlínsku takovým odvětvím dařilo a mohly se smysluplnně rozvíjet, bylo nezbytné vytvořit komunikační platformu a koordinovat aktivity vycházející ze vzájemné interakce mezi zástupci veřejné správy, akademického (vzdělávacího), výrobního, obchodního i neziskového sektoru.

„Chtěli bychom být spojníkem jednotlivých aktérů působících v oblasti kreativních průmyslů. Domníváme se, že společně dokážeme zamezit odlivu talentů a podpořit vznik nových start-upů na Zlínsku. To by mělo probíhatjednak na úrovni posílení kreativní infrastruktury, ale také na úrovni zkvalitnění kulturního vyžití pro lidi mezi 25 a 40 lety,“ uvedl Jan Blažek, který stojí v čele pracovní skupiny.

Vznik pracovní skupiny pro kreativní průmysly byl jedním z hlavních doporučení závěrečné zprávy projektu Kvalitativní mapování města Zlína a Zlínského kraje, který vedla londýnská expertka Lia Ghilardi v roce 2013. Obsahovým jádrem mapování se staly především řízené rozhovory u kulatých stolů i individuální konzultace se zástupci kulturních institucí, místní samosprávy, univerzity, občanských sdružení a podnikatelské sféry. Zlín se zmíněnými kroky jednoznačně hlásí do společenství měst, která chtějí aktivně hledat a tvořit příležitosti v kreativních odvětvích. V blízké době mají být zveřejněny evropské i národní programy, které budou rozvoj kreativních odvětvích finančně podporovat.

Složení zlínské pracovní skupiny pro kreativní průmysly: Pavel Bednář, Fakulta managementu a ekonomiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Martina Běťáková, Luhačovské Zálesí Jan Blažek, komunikační agentura Little Greta, předseda pracovní skupiny pro kreativní průmysly Martina Dlabajová, poslankyně Evropského parlamentu Helena Eidová, tajemnice, Magistrát města Zlína Radka Hašková, Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Radek Hegmon, společnost mmcité Jana Janíková, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Gabriela Končitíková, Zlínský zámekZdeňka Kujová, konzultantka kreativních průmyslů Eva Manišová, Oddělení cestovního ruchu a informací, Magistrát města Zlína Hana Maršíková, architektonické studio Ellement Kateřina Pešatová, Odbor kultury a památkové péče, Magistrát města Zlína Martin Růžička, Creative Hill College, studentská soutěž Talent designu Jan Ševela – komunikační agentura Little Greta Ladislav Škoda, společnost Tescoma Čestmír Vančura – Zlínský zámek, Zlín Film Festival Richard Vodička, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Účast na tiskové konferenci potvrdili: Dott. Martina Dlabajová, poslankyně Evropského parlamentu MUDr. Miroslav Adámek, primátor Statutárního města Zlín Prof. Ing. Petr Sáha, CSc., rektor Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Doc. MgA. Jana Janíková, ArtD., děkanka Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně Mgr. Jan Blažek, MSc., předseda pracovní skupiny pro kreativní průmysly ve Zlíně Místo a čas konání

TIsková konference k projektu: Divadelní sál ve 2. patře Zlínského zámku, 13. února 2015 ve 13 hodin